پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261578
دشمن با جنگ نرم افراد اجتماع را در مقابل هم قرار مي‌دهد
تاریخ انتشار : 1401/07/29 15:45:11
نمایش : 649
امام‌جمعه فارسان گفت: جنگ نرم با تکرار بعضي شاخص‌ها طوري روي باورها و اعتقادات کار مي‌کند که به‌راحتي نشود به حالت اول برگشت. بعلاوه سعي مي‌کند با استفاده از گسل‌ها و يا تقسيم‌بندي‌هاي قوميتي، جنسيتي و مذهبي افراد اجتماع را در مقابل هم قرار دهد و وحدت ملي را به هم بزند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا چون عادل هستند، به يکديگر کمال اعتماد را دارند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۱۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: قضاوت از روى بدگمانى، نسبت به کسى که مورد اعتماد است، از عدالت نيست.

وي افزود: خب افرادي در نزد ما امانت‌دار و مورد اعتماد هستند بعد خداي‌نکرده از روي ظن و گمان بخواهيم حکم به خيانت چنين افرادي بکنيم، چه خسران بزرگي است. اين کار قطعاً از مصاديق ظلم بوده و از عدالت به دور است. لذا خداي تعالي در قرآن کريم فرمود: اي کساني که ايمان آورده‌ايد از گمان‌ها دوري‌کنيد زيرا برخي گمان‌ها گناه است

امام‌جمعه فارسان به سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري در اين هفته اشاره داشت و گفت: اين ايام مي‌بينيد مقام معظم رهبري جلسات متعددي دارند و نسبت به اوضاع روز بيانات حکيمانه و مثل هميشه راهگشا دارند. سخنراني در آئين دانش‌آموختگي نيروهاي مسلح ديدار با اعضاي کنگره شهداي ورزشکاران و در ديدار با اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار با مسئولان نظام و ميهمانان کنفرانس اسلامي ديدار با نخبگان مطالب متعددي را در فرمايشاتشان مطرح فرمودند که من فقط به يک نکته اشاره مي‌کنم. يکي از نکات کليدي بيان ايشان تذکر به مسئولين بود؛ البته به تک‌تک ما هم هست؛ که مواظب اصلي و فرعي بودن امور باشيد تا در دام بازي بيگانگان نيفتيد.

وي تصريح کرد: آن‌ها چون با پيشرفت ما مخالف هستند سعي مي‌کنند تمام ارکان کشور از مدرسه و دانشگاه و کارخانه‌ و اداره و همه و همه مشغول کاري غير از کار اصلي باشند تا جلوي رشد را بگيرند براي همين هر روز کار جديدي براي ما تعريف مي‌کنند. چون سيطره چندين ساله خود را از دست داده‌اند، تحمل قدرت منطقه‌اي و جهاني‌شدن ايران را ندارند، براي همين دخالت مي‌کنند تا مانع حرکت به سمت اهداف بلند ما درست کنند.

حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: آرزو داشتند خاورميانه بزرگي با مرکزيت رژيم غاصب صهيونيستي درست کنند که نتوانستند. حالا مي‌خواهند تکه‌تکه کنند و تجزيه کنند که نتوانستند و نمي‌توانند. بيچاره فکر کرده مثلاً اگر بگويد ما ده‌ هزار نفر از افراد سپاه را تحريم کرديم يا بيانيه بدهند و با مصوبه‌ها ما را محکوم کنند و با فضاسازي و پرونده‌سازي، ما متوقف مي‌شويم

وي افزود: فکر مي‌کنيد مثلاً با غوغا سالاري و جوسازي و دروغ‌پردازي و در دست گرفتن افکار عمومي و تهييج نوجوانان و دانش‌آموزان به اهداف خود مي‌رسيد؟ مي‌خواهيد با زمين‌گير کردن ايران براي خود آبرو بخريد و جلوي خيزش جهاني عليه خودتان را بگيريد؟ ديگر نخواهيد توانست.

امام‌جمعه فارسان به جنگ‌هاي نرم دشمن اشاره داشت و گفت: آيا صحنه عجيب و قابل‌تأمل و تحسين‌برانگيز حضور مردم يمن را در ايام هفته وحدت و ولادت رسول خدا نديديد؟ چه صحنه بزرگ و عظيمي تشکيل دادند؛ که بايد بگوييم مرحبا و آفرين به اين غيرت و همت و موقعيت‌شناسي. هشت سال زير توپ و بمب که شما و نوچه‌هاي نيابتي شما روي سرشان ريختيد مقاومت کردند و اين‌گونه اعلام حضور مي‌کنند. با چي و با کي مي‌خواهيد بجنگيد؟ خط مقاومت زنده و فعال است؛ تنها راهي که براي شما مانده است اين است که آبرومندانه تسليم شويد الحمدالله امروز همه با جنگ تبليغاتي و روايت سازي که بخشي از جنگ نرم دشمن است و چگونگي مهندسي افکار عمومي آشنا شده‌ايد.

وي تصريح کرد: در تعريف جنگ نرم گفته مي‌شود؛ مهندسى آرام و زيرپوستى افکار عمومى براى هماهنگ‌سازى جامعه و افکار و اميال آحاد مردم با خواسته‌ها و اهداف دشمن است که رکن اصلى آن جنگ تبليغاتى با ابزار رسانه است. جنگ نرم مي‌خواهد که ماهيت جامعه و ساختار سياسي آن عوض شود؛ لذا سعي مي‌کند هر چيزي که براي مردم پناه و تکيه‌گاه است، بي‌اعتبار کند؛ مثل خانواده، آموزش‌وپرورش، دستگاه قضا، مجلس و مقدسات. با جنگ نرم، آرام و تدريجي بدون اينکه متوجه حمله دشمن و تخريب آن شويد، جامعه را بي‌حس مي‌کنند وقتي تخريب صورت گرفت و ديگر فرصت جبران نبود متوجه مي‌شويم که چه شده بود؛ اگر بصيرت و دقت لازم نباشد و به هشدارها توجه نکنيم.

وي اظهار داشت: در اين جنگ آن چيزي که براي دشمن مهم است اين است که باور کني شکست‌خورده‌اي، مأيوس و نسبت به آينده کاملاً نااميد شوي و احساس کني که عقب‌مانده و زندگي تباه‌شده‌اي داري؛ لذا روي آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي سرمايه‌گذاري ويژه دارند. الان اگر شما از خانه بيرون نياييد و فقط از فضاي مجازي رصد کنيد، احساس مي‌کنيد روزي دو سه بار نظام سقوط کرده است؛ انقدر که بمباران شديد است. کسي که فقط گوشش به يکجاست خود را عقب‌مانده و مأيوس و نااميد از آينده مي‌بيند.

وي افزود: جنگ نرم با تکرار بعض شاخص‌ها طوري روي باورها و اعتقادات کار مي‌کند که به‌راحتي نشود به حالت اول برگشت. بعلاوه سعي مي‌کند با استفاده از گسل‌ها و يا تقسيم‌بندي‌هاي قوميتي و جنسيتي (زن و مرد) و مذهبي (شيعه و سني) افراد اجتماع را در مقابل هم قرار دهد و وحدت ملي را به هم بزند. در جنگ سخت توپ مي‌خورد و تخريب مي‌کند انسان خرابي‌ها همان لحظه مي‌بيند. ولي در جنگ نرم اين‌طور نيست. جنگ نرم شبيه موريانه است؛ تمام ظاهر سر جايش است يک‌مرتبه فرو مي‌ريزد.

وي بيان داشت: کاري که امروزه دارند انجام مي‌دهند «اغتشاش اطلاعاتي» است و اين اصطلاحي است که تمام اخبار جعلي و اطلاعات غلط را شامل مي‌شود. اغتشاش اطلاعاتي انواع مختلفي دارد که «ارتباطِ ساختگي» و «محتواي فريبنده» دو نمونه مهم آن است.ارتباط ساختگي شيوه‌اي از ارائه اطلاعات است که در آن متن و محتواي خبر با تيتر منطبق نيست. افراد پس از خواندن تيتر، تحت تأثير آن قرار گرفته و بدون راستي آزمايي، بلافاصله، آن مطلب را به اشتراک مي‌گذارند. محتواي فريبنده نوعي ديگر از انواع اغتشاش اطلاعاتي است که از نام (مارک، آدرس سايت، لوگو) يک منبع معتبر براي اعتباربخشي به اخبار دروغ استفاده مي‌شود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html